Kennis

Internet marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Google update mei 2012

Door: Easy Admin

Deze maand zijn er weer enkele veranderingen doorgevoerd in de manier waarop Google webpagina’s rangschikt. Daarnaast zijn er nieuwe functionaliteiten toegevoegd, zowel aan Google Search voor de desktop als de gebruikerservaring op mobiele apparaten. Specifieke informatie omtrent de aanpassingen wordt hierbij niet gegeven. Het is echter wel duidelijk dat Google blijft hameren op zoekresultaten, waarbij de gebruikerservaring centraal staat. Ook de efficiĆ«ntie van het platform waar “Google” op draait, wordt constant verbeterd. Sommige van deze aanpassingen worden pas later in Nederland doorgevoerd, andere wijzigingen zijn per direct zichtbaar.

De evolutie van Penguin

Google heeft kleine wijzigingen aan de signalen doorgevoerd, die door het “Penguin”-algoritme worden gebruikt. Voornamelijk op het gebied van nieuw ontdekte data is dit doorgevoerd. Daarnaast zijn er meer signalen toegevoegd, waardoor onnatuurlijke backlink-structuren beter herkend kunnen worden. Het is dus belangrijk dat je linkprofiel natuurlijk oogt, waarbij exacte anchorteksten afgewisseld dienen te worden met branded termen.

evolutie penguin

Rich Snippets

Rich Snippets, een ideale manier om meer uit je huidige positie te halen. Vooral op het gebied van muziek zijn er deze maand extra functionaliteiten toegevoegd, zodat de zoekresultaten bij gerelateerde opdrachten een verrijkt zoekresultaat kunnen opleveren.

Alternatieve titels

Bij titels die worden afgekapt, omdat de lengte niet voldoet, worden relevantere titels door Google gekozen. Dit gebeurt alleen als de relevantie van de nieuwe titel evenveel of meer relevantie bevat dan de huidige titel bezit (in de ogen van Google) en de huidige HTML-titel op de website te lang is. Wil je controle houden over de titels die getoond worden in Google, controleer dan de lengte en relevantie van je HTML-titels.

Verandering op mobiel gebied

Verbeteringen voor het automatisch aanvullen van zoekopdrachten is gerealiseerd door een aanpassing aan de manier waarop Google zoekopdrachten cached. Een snellere gebruikerservaring is het resultaat zijn. Net als bij de veranderingen voor mobiele telefoons, zijn er verbeteringen doorgevoerd voor het zoeken met behulp van een tablet. Het is eenvoudiger geworden om een lokaal zoekresultaat open te klappen, zodat er meer details omtrent de locatie te vinden is. Zo worden er naast de reviewlinks in lokale resultaten meerdere details getoond, zoals een kaart, recensies, sitelinks, reserveringsopties, openingstijden en nog veel meer.

Voor mobiel was de optie om een preciese locatie op te geven al langer beschikbaar. Google heeft dit nu ook doorgetrokken naar de tablets, zodat gepersonaliseerde zoekresultaten relevanter zijn voor uw exacte locatie. U ziet deze links aan de onderkant van de Google homepage en met behulp van een knop boven de lokale zoekresultaten.

Sport

Ook voor de gebruikers van Google die een snel overzicht van de resultaten van hun favoriete sporters willen volgen, zijn er weer enkele aanpassingen doorgevoerd. Zo zijn er voor voetbal, golf en basketbal verbeteringen doorgevoerd, waardoor resultaten getoond worden bij bepaalde zoekopdrachten.

Marwijk Veld

 

Voor een totaal overzicht van alle wijzigingen, lees de (Engelstalige) blogpost via:
http://insidesearch.blogspot.nl/2012/06/search-quality-highlights-39-changes.html

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste Easy-nieuws:

Inschrijven voor onze nieuwsbrief